saknar ridningen :(

idag är de väl ca så där 1,5 år sen jag red sist :( och väntar ett samtal i morgon. om ett jbb sm tp beridare :) iaf ridning av hästar och handering av unghästar och föl... in och ut släpp.. ingen mockning.. låter inte detta som något som skulle passa mig? de är ju faktiskt mysigt att mocka ibland.. men hallå.. betalt för att bara rida.. inget jobb på kvällar... låter ju toppen :) är iaf en start tillbaka in i hästlivet igen :)



när jag blivit den ryttaren igen.. då kan jag söka vilket jobb som helst :) men just nu.. behöver jag komma igång igen...



Kommentarer
Postat av: P e t r o n e l l a. Ö

sv. Åh okej va tråkigt att höra :( ja, tyckte att han såg ut som någotav den bredare modellen... älskar sådna hästar! :) har själv en nordsvensk och ett estniskt kallblod.. hade en tinker tidigare.. bara massa tjockisar! Hur menar du med försäkringspengarna och så? :/

2009-10-28 @ 22:38:55
URL: http://boostaditteget.blogg.se/
Postat av: P e t r o n e l l a. Ö

sv. Åh okej då förstår jag! :)



nää fan va sorgligt :/ beklagar. förlorade två hästar i somras så jag vet hur de känns... De estniska kallblodet jag har nu stod på en ridskola innan hon kom till oss, och hon hade något fel i benen påstod dom (som förövrigt var en liten spänning i ryggen som är borta nu efter 20min med kiropraktor). Och den ridskolan har inga som helst försäkringar på sina hästar.. så dom tänkte slakta henne. En fullt frisk häst. En bekant var där samma dag som skulle slakta henne och tog då hand om henne 2-3 dygn sen hamna hon hos oss..



Är inte så mycket för ridskolor. Sättet dom behandlar och har sina hästar. Självklart finns det bra också, men jag tror inte att någon häst uppskattar att stå på ridskola. Djurplågeri enligt mig. Iallafall för dem som får gå 3-4 pass per dag och står i små spiltor.

Ta hand om dig!

2009-10-28 @ 22:56:38
URL: http://boostaditteget.blogg.se/
Postat av: Rebecca

hoppas du får jobbet :D

passa på och gå in i min blogg och tävla :D

2009-10-28 @ 23:08:18
URL: http://www.stallrr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0